عکس | بازدید رئیس جمهور از رسانه ملی به مناسبت روز خبرنگار

رئیس جمهور که صبح امروز در آستانه روز خبرنگار (هفدهم مردادماه) به سازمان صداوسیما آمده بود ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدای رسانه ملی در یادمان شهدا و بازدید از بخش‌های مختلف این سازمان، در جمع خبرنگاران رسانه ملی حضور یافت.
رئیس جمهور که صبح امروز در آستانه روز خبرنگار (هفدهم مردادماه) به سازمان صداوسیما آمده بود ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدای رسانه ملی در یادمان شهدا و بازدید از بخش‌های مختلف این سازمان، در جمع خبرنگاران رسانه ملی حضور یافت.
کد خبر: ۱۴۱۸۷۱۹

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی رسانه ملی، دکتر سید ابراهیم رئیسی در بدو ورود و در بازدید خود از ساختمان رادیوی سازمان صداوسیما با توضیحات ارائه شده از سوی معاون صدا در جریان برنامه‌های تولید شده و  در حال پخش رادیو در محورهایی چون  «رادیو و جهاد تبیین»،  «رادیو و جمعیت»،  « رادیو و روایت پیشرفت»،  «رادیو ایمان و امید»،  « رادیو و مشارکت مردمی» و  «رادیو و نشاط اجتماعی» قرار گرفت.

وی همچنین به شبکه‌ها و استودیو‌های پخش رادیو رفت و ضمن عرض خداقوت به کارکنان، از نزدیک با فعالیت های آنها آشنا شد.

در حاشیه این بازدید به آقای رئیسی پیشنهاد شد که همانند دیگر کشورهای دنیا، «رادیو رئیس جمهور» ایجاد شود که ایشان موافقت کرد و چنین شبکه ای بر روی بستر ایرانصدا راه اندازی خواهد شد تا به عنوان کانال اطلاع رسانی دولت فعالیت کند.

رئیس جمهور همچنین در استودیوی شماره یک رادیو سر ضبط یک برنامه رادیویی حاضر و دیدار صمیمانه ای با پیشکسوتان رادیو  از جمله عذرا وکیلی، علیرضا جاویدنیا، داود نماینده، مسعود اسکویی، عباس محبی و اردشیر منظم داشت.

عکس | بازدید رئیس جمهور از رسانه ملی به مناسبت روز خبرنگار

رئیس جمهور در ادامه با حضور در مرکز همایش های صداوسیما از نمایشگاه دستاوردهای فنی، تولیدات عرضه شده و  برنامه‌های در حال ساخت رسانه ملی دیدن کرد و پس از ایراد سخن در جمع خبرنگاران رسانه ملی، به معاونت سیما و استودیو شماره 15 رفت و برای دقایقی مهمان برنامه سیمای خانواده شد و به سوالاتی پیرامون موضوع خانواده پاسخ داد.

حضور در جلسه شورای مدیران مراکز استان‌های صدا و سیما که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، شرکت در خبر ساعت 14 و بازدید از بخش‌های مختلف معاونت سیاسی و خبرگزاری صداوسیما، پایان بخش بازدید امروز دکتر رئیسی از رسانه ملی بود.

عکس | بازدید رئیس جمهور از رسانه ملی به مناسبت روز خبرنگار

رئیس جمهور در تحریریه جرس معاونت سیاسی سازمان صداوسیما با بیان اینکه علت حضور امروزم در صداوسیما عرض تشکر از همه بود اظهار کرد: صداوسیما مرکزی مهم و به عبارتی مهمترین مرکز هدایت افکار عمومی است. البته رسانه‌ها و مراکز دیگر هم در این مهم نقش دارند، اما نقش صداوسیما بی‌بدیل است.

رئیسی به انتظاراتی که از صداوسیما در ادوار مختلف مدیریتی وجود داشته اشاره کرد و گفت: همه بخش‌های این سازمان از عرصه خبر گرفته تا فیلم و سریال و مستند، برون‌مرزی و امور استان‌ها همگی دارای مسئولیت و صاحب نقش هستند و دست به دست هم می‌د‌هند تا رسانه ملی مرکزیت و مرجعیت خود را در امر اطلاع‌رسانی حفظ، مخاطبان را همراه و ایجاد اعتماد واقعی کند.

وی ادامه داد: ایجاد اعتماد واقعی در گروی خبر درست، بهنگام و امیدآفرین است. آگاهی‌بخشی بهنگام و امید آفرینی اهمیت بسیاری دارد. چراکه امروز جنگ ما، جنگ روایت ها است و جنگ شناختی، دفاع شناختی هم می‌طلبد.

رئیس جمهور با اشاره به القای یأس، ناامیدی و خستگی در جامعه از سوی معاندان گفت: مقابله با این جریان یک برنامه‌ریزی و اقدام به موقع می‌خواهد. باید پای هر خبر و مستندی که تهیه می‌شود این مسئله را مورد توجه قرار دهیم که آیا روایتگری درست اتفاق افتاد و آیا امیدبخشی شد و گره‌های ذهنی جامعه باز شدند؟

رئیسی تاکید کرد: مهم این است که گره‌های ذهنی مردم باز شود، چراکه اگر این اتفاق نیفتد به ایمان و امید آنها آسیب می‌زند. این مسئولیت مهمی است که در رسانه ملی و دولت وجود دارد که همگی در جهت تقویت امید حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه سازمان صداوسیما در روشنگری و تبیین، نقش مهمی ایفا می‌کند عنوان کرد: سواد رسانه‌ ای نیز باید در میان همگان ارتقا یابد.

عکس | بازدید رئیس جمهور از رسانه ملی به مناسبت روز خبرنگار

رئیس جمهور در خاتمه تاکید کرد که طرح مسائل و مشکلات باید همراه با راه حل برای رفع آسیب باشد. دولت به دنبال شناسایی مشکلات و اقدام نسبت به رفع آنهاست و صداوسیما می‌تواند در جهت نمایاندن و رفع آسیب‌ها به دولت کمک کند.

رئیسی همچنین در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای رسانه ملی، توانمندی‌های فنی متخصصان سازمان و دستاوردهای داخلی و به خصوص دانش بنیان را تجلی  شعار «ما می توانیم» دانست و تاکید کرد عمده مشکلات کشور به دست توانمند نیروهای داخلی حل می‌شود.

وی بخش برون‌مرزی سازمان صداوسیما را نیز از برکات سازمان و انقلاب دانست و اظهار کرد: علیرغم شرایطی که امپراطوری رسانه‌ای دشمن دارد می‌سازد شما می‌توانید به نام انقلاب اسلامی فریادی داشته باشید و صدایی در منطقه برای مسلمانان منطقه و جهان و آزادگان عالم باشید. عمیقا معتقدم هزینه کردن در این بخش سرمایه گذاری است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها